Digitální učební materiály k podpoře rozvoje kompetencí školní mládeže k odpovědnosti za zdraví
Téma |
Výklad,
prezentace tématu |
Pracovní listy |
Určení |
zadání |
řešení |
(cílová
skupina) |
Aby
škola byla bezpečné místo |
|
|
|
základní
vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Bezpečnost
za branami školy |
|
|
|
základní
vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Bezpečně s nebezpečnými látkami |
|
|
|
základní
vzdělávání (druhý stupeň), gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Aby záda nebolela |
|
|
|
základní
vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Syndrom karpálního tunelu není nadávka |
|
|
|
základní
vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Slyším, slyšíš, slyšíme? |
|
|
|
základní
vzdělávání (druhý stupeň), gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Když nepozornost zabíjí |
|
|
|
základní
vzdělávání (druhý stupeň), gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |
Staveniště není hřiště |
|
|
|
základní
vzdělávání, nižší stupeň gymnaziálního vzdělávání |
Digitální učební materiály (DUM) k podpoře rozvoje kompetencí školní mládeže k odpovědnosti za zdraví byly vytvořeny v rámci projektu TIMPSV0009 Podpora rozvoje kompetencí školní mládeže k odpovědnosti za zdraví, řešeném v období 6/2018 až 6/2020 Výzkumným ústavem bezpečnosti práce za finanční podpory Technologické agentury ČR v programu BETA2.
V souladu s příslušnými klíčovými kompetencemi, které mají žáci během vzdělávání získat, pomáhají publikované digitální učební materiály:
- vytvářet u žáků odpovědný vztah ke svému zdraví (poznávat životní hodnoty související se zdravím, uznávat hodnotu života, uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a zdraví a spoluodpovědnost za život a zdraví ostatních),
- formovat další odpovídající postoje související se zdravím, a
- učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví.
Obsah DUM není diferencován vůči uvedenému stupni vzdělání, a je tudíž výhradně na učitelích, jak s ním vůči té které cílové skupině naloží, a v jaké vzdělávací nebo průřezové oblasti, tématu či vzdělávacím oboru výuku uskuteční.
Obsah DUM není zakonzervován v čase, naopak digitální učební materiály jsou původcem průběžně prověřovány a aktualizovány. Údaj o aktualizaci (pokud k ní bylo nutné přistoupit) je uveden vždy na prvním snímku výkladového souboru a promítá se rovněž do pracovních listů. |